A torkolati műtárgy legnagyobb acélszerkezetének beemelése

2020.december 10-12. között végezte el a kivitelező a Mosoni-Duna torkolati műtárgy legnagyobb acélszerkezetének, a hajózsilip alsófő szegmenstáblájának nyílásba történő beemelését.

A szegmenstábla 3 darabban, túlméretes szállítmányként érkezett a Hora Kft. mosonmagyaróvári üzeméből a munkaterületre, és a hajózsilip jobboldalán daruzták le, ahol a szekrénytartót és az alsó elemet összehegesztették.

Ezt követően a közel 90 tonna tömegű táblát két daru emelte meg és emelés közben megfordította, mivel az alsó eleme volt felül. A megfordítást követően egy LIEBHERR LTM 1450-8.1 típusú, 450 tonna teherbírású daru emelte be a táblát az alsófő nyílásába. A daruzás különlegessége, hogy a teleszkópos gémre kötélzettel hátrafeszített rácsos gémet kellett szerelni a megfelelő teherbírás biztosítására. Az emelés során a csaptámaszokra korábban már felszerelt szegmenskarokat is meg kellett emelni, ezt másik két daru végezte.

Az alsófő nyílásába kerülő szegmenstábla érdekessége, hogy ez a műtárgy legnagyobb méretű elzárószerkezete, a tábla magassága 13,3 m, tömege összeszerelt állapotban 135 tonna.